Yrkesskada?

Om man nu kan ha några trots att man inte ens har något yrke... Studieskadad klingar hur som helst inte lika bra.

Jag läser iaf mycket om individens egna ansvar för sin egen hälsa/ohälsa, belastning av socialförsäkringssystemen och annat som gör att jag automatiskt numera rynkar ögonbrynen för folk som inte bara bryter mot skylten med "lastzon, parkeringsförbud" genom att parkera alldeles utanför entrén vid "min" Ica, utan som alls inte tycks ha fattat nyttan av vardagsmotion. Till på köpet lämnade den till synen fullt rörlige mannen (som handlade samtidgit som mig tidigare idag) kvar sin son i bilen med en Fanta i handen. Men kanske är felet egentligen mitt och att jag inte passar så bra i glesbygden, för här tycks folk bry sig allt mindre om det mesta i min moral... 

Jag försöker iaf leva som jag lär för jag har haft så mycket foglossning under mina graviditeter att jag numera förstår att nyttja min betydligt mer mobila tillvaro som icke-gravid. Utöver vardagsmotionen besöker jag fortf gymmet 3ggr/vecka och utöver "joggingmaskinen" och att träna mage och armar har jag nu också vågat mig på löpbandet mer och mer. Jag tycker fortf inte om att svettas eller att bli andfådd men det blir faktiskt lite mer motiverat för varje gång då jag märker att jag orkar mer och mer.

Egentligen var det inte alls detta jag tänkt gnälla om utan jag tänkte bara lägga ut en bild på hur mysigt jag hade i fredags kväll!
För en gångs skull var det inte ens min idé att fota! Eftersom vi saknar taklampa bestod rummet av många fler värmeljus och mer mörker än vad som syns. Bilden kanske inte ser så märkvärdig ut i örvigt heller men vi har i vanliga fall ganska lågt vattentryck (självtryck) så denna mängd skum går absolut inte att uppnå "på naturlig väg", men i fredags var då första gången vi med hjälp av skarvsladd och portabel jordfelsbrytare startade massagefunktionerna i vår jacuzzi. jag badade tills jag blev alldels yr, trots nån klunk öl då och då... Mattias hade vett att gå upp i tid.


Idag har vintern kommit åter, grabbarna städade medan jag var på gymmet, senare idag ska vi träffa en liten bebistjej (och hennes föräldrar) och den närmsta tiden ska jag fördriva med lite kaffe och diggilistan i bakgrunden. Imorgon börjar praktiken på allvar.

Kommentarer
Postat av: pappsen

Det där badet ser "störtskönt" ut!

Men det kanske inte får bli för ofta?

Varmvatten är ju dyrt förstås.

2009-03-29 @ 14:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0