Idag:

Mannen jag konstigt nog fortfarande lever tillsammans med sade att jag är "tjock och fet" i ett försök att få min del av glassarna i frysen för att jag ännu inte tagit en enda av dem. Jag vet ju att det inte är sant men det var ett värdelöst arrgument och ännu har jag inte fått någon ursäkt.  Flera plagg har blivit missfärgade i tvätten och allt som låg med i den maskiner stinker, ännu har inegn av oss kommit på varför. Dessutom är bilen jag så snällt lånade ut igår nu mycket fullare av skräp och tommare (finns ens det ordet?) på bensin än innan, tack för den!

Men... jag har iaf träningsvärk i magen så nu behöver jag inte längre vara fundersam över att musklerna skulle ha förtvivnat till ickeexistens. Låg vaken i natt med knän onda av ansträngning men det är ingen klagan utan bara konstateranden. Fortfarande motiverad.

Annars händer inte så mycket just för stunden, jag ska snart börja med middagen, stekt lax i gräddsås med smak av sweetchili, pasta för karlarna och sallad för oss alla står på menyn. Jag är nu inne på tredje dagen utan kolhydrater i överflöd och ska prova några dagar till för att se om jag kan hamna på rätt sida om 60-strecket av det. Helst innan söndag när Sandra och Johan kommer och hälsar på för de skulle visst ta med fika... men jag har inhandlat både farinsocker och rågsikt i ett försök att baka något nyttigare också. Det är väl tantvarning på att tycka att det är kul att ICA har 10% rabatt på sina I♥eco-varor men de är snygga och förhoppningsvis lite nyttigare så jag bunkrar upp...

Kommentarer
Postat av: Catherine

Tjock och fet du? Det var det sämsta skämtet jag hört på länge. Tänkte på hur smal du blivit när vi var på skolan. Det var inte längesedan magen var i vädret och du är smal redan. Helt otroligt! :-))

Lycka till med gymmandet.

2009-03-05 @ 17:53:42
Postat av: Sandra

Inte är du det minsta tjock! Man kan inte tro att du nyss fött barn! Men, jag brukar köra med samma argument jag, när vi ska fika jag och Johan, för att få det där som blev över, haha!

Vi ses på söndag!

2009-03-05 @ 18:45:43
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0