"Pollenchock och stjärnfall i salongen"

Lite nya kläder, två pass i solariet, solsken och snöfria vägar har fått min tillvaro att stiga med ganska många procent, åtminstone känns det så just nu. Vårsolen har varit efterlängtad. Då min bil inväntar barnbidrag (bränsle) fick jag ta Talladegan till dagis idag. Har inte testat den så mycket förr för däcken har inte riktigt lämpat sig för vinterföret och min körstil men idag var det minst sagt kul! 200 hästar-nånting, 3" avgassystem och en gammal cd med Gessles "här kommer alla känslorna" som brändes till semestern 2004 då vi åkte 2-takt till Göteborg (och tillbaks).

Även om jag gillar att skriva så gör sig det mesta bättre med bilder till.

 
Mina och Mios nya stövlar. Tretorn för honom och KappAhl (!) för mig.
 Viktors hörna är "färdig" (för denna gång) och han är uppenbart ganska nöjd! Snart ska han nog få flytta in också för vagnen börjar bli lite trång. Drygt 6 kg bebis på 58 cm numera.
 Eftermiddagen av idag. Kaffe och varm choklad i solen, en stunds motorstudier och sedan en sväng för samtliga av oss på den minimoto (med nybyggda stödjul för Mios skull) som min kära investerat i, men bara en av oss vurpade och det var inte jag!

Och lite bilder från helgen i Änge, det kommer dock inga på det färdiga resultatet av Mattias snögubbekonst för den blev liksom inte barnvänlig...

 Mina arkitektiska sidor byggde förstås en duplomodell av vårt hus, med flyttad trappa och hallen full av garderober (sånt som ska göras på riktigt så småningom)! Uppmanar pappa att byta frisyr också, eller att spara ut den han har tills det inte längre ser så komiskt ut...

Imorgon kommer pengar så frysens innehåll av kött ska blandas upp med annat smått och gott! Och är man ändå på Hammarn kan man ju passa på att ta en fika tillsammans också... (Det finns ett fik i Bispgården med men varje gång taanken kommer på att åka dit så är det ju så nära hem.) En räkmacka utan macka kanske?! Är inte lika sträng med kolhydraterna längre men som förr ska det minsann inte bli! Snart bara 4 månader kvar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Har Mio glömt ett par svarta vinterstövlar på dagis? :) Stl 23!

2009-03-20 @ 07:13:36
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tänk att Duplo är kul för alla åldrar! :-)

Snygga stövlar, de kommer att passa perfekt i geggamojjan!

Trevlig helg!

/Marianne

2009-03-20 @ 08:15:39
Postat av: Stina

Vad roligt att du gjort en Duplomodell av Hansan!

2009-03-20 @ 08:40:08
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: mamma

Bilen med soffstommen insoppad därbak är inlämnad för lagning. Vi håller tummarna!

Fina stövlar till Mio men spar gärna de blå Nokia till Viktor de är ju en raritet!

2009-03-20 @ 13:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0