Första söndagen i mars

√ En sommarjobbsansökan skriven
√ Sommarkurser sökta
√ Handpenningen på greklandsresan betald
√ Huset dammsuget
√ Deltagandet i årets vägföreningsmöte genomfört
√ Tvätten tvättad och hängd

Dagens nödvändigheter är avklarade men fortfarande är ytterdörrshandtaget spårlöst borta. Det har alltid lossnat vid var och varannan öppning men när vi lagom lulliga kom hem i fredagsnatt så lossnade både handtaget och pinnen som det ska sitta på och vi har ingen aning om var delarna tog vägen sedan. Men det som göms i snö...




Eftermiddagen har spenderats med duplo i Mios rum. Mattias byggde sonen en skoter (första bilden på Mio) och jag ett traktorgarage som också blev brand- och polisstation (andra bilden). Jag med mina arkitektintressen ser verkligen fram emot den dag vi kan börja inhandla smålego (förutom priserna då) men vi har sagt att vi ska vänta tills Viktor vuxit ifrån sitt undresöka-allting-med-munnen-stadie. Han har nyss hittat händerna så det tar nog ett tag... Mio är iaf jätteduktig på att hjälpa lillebror att stoppa in nappen och han är väldigt noga med vilken av napparna i burken som det ska vara också.

Fransyskan som Mattias så gärna ville laga i lergrytan till middag är i ugnen och doftar ljuvligt av vitlök så här ska mumsas!

Angående rubriken så minns jag mycket väl att just denna dag var den enda på hela året då man fick varm choklad framför tv:n som liten, eftersom Vasaloppet knappt innebär ens pisspauser för min far (det var givetvis mamma som kokade chokladen). I år har jag dock fortfarande inte en aning om vem som vann, mest för att vi saknar SVT:s tv-kanaler (förutom barnkanalen), men jag har inte heller lidit nämnvärt av att inte veta... Tids nog.

Kommentarer
Postat av: morfar

Hej!Söndagen har varit som vanligt.

3 liter blåbärssoppa gick åt vid teven.

Alla nöjda och glada! Daniel Thynell åkte snabbast.

Överlägset bäste stakåkare för dagen och då vinner man!

Jättefina kort på pojkarna!

Ta tillvara varje stund med guldklimparna!



vasahälsningar från morfar

2009-03-01 @ 19:46:18
Postat av: Mormor

Bra, med andra som minns hur det var, en gång.....



Varmchoklad är ju gott även på en sparktur!

2009-03-02 @ 21:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0