Tecken på ålderdom?

Min första tanke när jag bläddrade i spring/summerkatalogen från H&M var att "vad skönt att det verkar vara så mycket fula kläder" (eftersom jag ändå knappast har några pengar i överflöd) ... Är det jag som håller på att bli gammal och landsbygdsanpassad till det som tycks vara "modernt"? Har jag bara inte förstått att det faktiskt är fint med sådana kläder som fortfarande hänger kvar nere i mammas källare och som hon hade när vi var små?

Jag vet att det brukar ta ett tag innan man anpassar sig, accepterar och på något sätt börjar gilla det man från början tyckte sig avsky, både i modeväg och annat, men varken midjekorta, hålstickade cardigans, blusar (axelbandslösa, jag trodde faktiskt att det hette linnen då!) i färgen "ljus kitt" och i lätt transparent kvalitet med många volanger eller stråväskor/flätade skärp kommer att bli något av mina få inköp till sommarsäsongen. Och dessa leopardmönster, har alla pantertanter man alltid tittat snett på blivit avgudade igen?

Nåväl, några plagg till önskelistan fann jag också... (bilder härifrån)
modernt eller ej men jag har insett mina begränsningar och varken hög midja eller stuprör passar till min kropp.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0