Rallybrudar

Första och främst: jag är mycket stolt över att själv ha demonterat och sedan även lyckats montera ihop min symaskin igen efter att det tog TVÄRSTOPP mitt i en raksöm. Vet fortf inte vad som hände men jag var iaf tvungen att skruva isär några delar innanför undertrådsspolen och efter några felgissningar över hur delarna egentligen satt ihop så fick jag leta fram instruktionsboken. Då gick det genast mycket lättare och jag kunde sy färdigt! Min första tanke och handling var att som vanligt ropa på hjälp (har man en mer tekniskt lagd sambo än vad man är själv så går ju det mesta mycket bättre när han får fixa saker) men Mattias var ute med barnen och hade alls ingen lust att rädda mig och nu i efterhand känns det ju mycket bätter att ha gjort det själv!



Men, det var inte det jag skulle blogga om utan att vi för första gången testade att hyra film via internet igår. Rallybrudar (bild lånad här) var filmen och vi var medvetna om att det var en chansning eftersom vi bara har mobilt bredband som alls inte är lika snabbt som ett stationärt. Oavsett så skulle det iaf bli billigare än att åka på macken utan att ens veta om den filmen fanns inne, plus att bara hyrpsiet är högre än på internet och därutöver kostar det ju bensin. Vi började titta iaf och i början skrattade vi åt de lagom långa pusspauserna som uppstod då och då men efter ett tag insåg vi att de slutat och minst halva filmen visades felfritt. Lagom många pruttSaabar och skämt om att huvudpersonens rallyintresse nog skulle växa bort om hon bara gifte sig med sin pojkvän och födde honom några barn (!) och ett om att inte köra rally med Opel eftersom de inte går att köra på grusvägar. Helt ok film med andra ord och om jag någon gång "får" en egen veteranbil ska den helt klart vara/bli rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0