Kvinnornas dag...

... men imorgon börjar en av männens 364 igen. Förstår denna dags betydelse för alla de kvinnor som lever i förtryck och inte ges samma värde som männen men för mig personligen känns den lite onödig, särskilt som att den ligger tre dagar innan min födelsedag. 

 Imorse, 8 veckor efter Viktors födelse och efter åtminstone 4 dagar av extremt lite kolhydrater så har jag nått mitt delmål! Och igår tog jag mig iväg till gymmet igen, och förutom att jag denna gång hittade en radio så genrepeterade "alltförbyn-gänget" bakom väggen intill. Blev inte lika slut denna gång och ingen träningsvärk har heller visat sig än.

Sandra med familj väntas och jag har bakat en kaka med farinsocker, rågsikt, grahamsmjöl, olja och frysta bär. Lite nyttigare och lite mindre god - men åtminstone ätbar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag hade (den 7:e mars)då för 24 år sedan hoppats att du skulle födas på internationella kvinnodagen, som en liten hyllning till alla de kvinnor som jobbat och slitit för brö´födan.

En hyllning också för dagens kvinnor som kämpar på olika sätt för att få tillvaron att fungera.

Nu är du född en helt annan dag, men den är ändå så viktig för mig och för din pappa.

/ mamma

2009-03-08 @ 19:04:23
Postat av: Stina

Stort GRATTIS till vikten!!!!!!!!!!!!

2009-03-09 @ 08:05:02
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kakan var jättegod! Tack för en trevlig dag igår!

2009-03-09 @ 08:14:58
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0