Idag har vi varit "på byn".

Den större av dem, den som börjar på H och där vi åtminstone besökt 6st av butikerna i utbudet.
Vi började på Kinashoppen där det är utförsäljning. Där fyndades en cerise vinflaskeklänning för 25kr. Sedan besöktes järnaffären där jag länge stod och tittade på en muffinsplåt för halva priset, men jag tyckte ändå att den var lite väl dyr så vi gick därifrån med bara ett "lock" till utsuget i timmerväggen från köksfläkten. På blomsteraffären njöt vi endast av alla dofter och sedan gick vi på Brödbiten och avnjöt varsin räkmacka. Mio åt en smörgås med ost istället och inann han hunnit äta upp hade vi träffat ett par bybor härifrån också. På vägen till affären slank vi in på Kupan och där fyndade jag en till synes utmärkt muffinsplåt ör bara en tia! Men å andra sidan gjorde vi av med nästan 1200 på mat för de kommande två veckorna innan vi åkte hem igen, så särskilt billig har dagen inte varit om man slår ihop alltsammans.



Till middag serveras bakad potatis med champinjonstuvning och sedan blir det tv-kväll med Amigo och i brist på annat även Let´s dance. Grisrosa, gräddiga drinkar för oss vuxna och kanske popcorn för sonen. Trist att min första tanke kring popcornätandet var att "vi ska ju ändå städa imorgon"... 

Kommentarer
Postat av: mamma

Funderade ett bra tag innan jag begrep vad muffinsplåt är. Tänkte nog mest på bilar och "Rallybrudar" som jag också tycket var en helt okey film att se.

Vilken härlig vinterutflykt ni haft, du och killarna!

2009-03-22 @ 18:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0