Förnyelse förnöjer

I eftermiddags fick jag ett ommöbleringsinfall och som alltid så går jag inte att stoppa i sådana lägen. Idag gällde det barnkammaren. Tyvärr satte hungern in ganska omgående och ungefär samtidigt hittade Mattias sitt halvtrasiga modellflygplan som legat och samlat damm uppe på garderoberna så länge att jag trodde han hade tappat intresset för det. Tyvärr hade han ju inte det, och ännu mer tyvärr så var han som skulle laga mat... och trots att det nu är flera timmar sedan vi åt och trots att jag tom åt några blodpuddingsskivor till baconen så har inte orken kommit åter ordentligt. Slutförde nästintill projektet men laddaren till skruvdragarbatteriet är spårlöst borta så hyllan jag tänkt sätta upp ovanför Viktors säng får vänta ett tag (fast som det dessutom är Mattias som kommer att få skruva fast eftersom han inte godkänner mina försök). Jag är iaf ganska nöjd över att ha fått Mattias godkännande och hjälp med att flytta garderoberna trots att vi varje gång säger att det ska vara den sista eftersom den varit fallfärdig mer eller mindre sedan vi bodde i Brunflo för många flyttar sedan. Nu står den iaf på en sådan plats att Mios säng istället fått den längsta väggen och därmed kan stå ända intill väggen för första gången, utan att någon fönsterbräda eller dörröppning sätter stopp. 

 Efter och före...

Hade tur och kom över en halrisig bukett vita tulpaner alldeles gratis på affären, men eftersom de i mina ögon är ganska vackra ändå så får de hänga med ett tag.

 Jag har förstås nya, fina bilder på barnen också!


Kommentarer
Postat av: Catherine

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år........



STORT GRATTIS GAMLING ;-))



Hoppas du fått/får en bra dag idag med massor av paket, tårta och god mat.



Vilken fin tapet Mio har i sitt rum (den grå).

Det ska bli kul att se hur ni bor och framför allt för mig att få se Viktor som lyckats missa det på skolan.



Stora kramen :-)))

2009-03-11 @ 09:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0