Det roligaste med att åka bort är nog ursäkten det ger att skämma bort sina kära med presenter när man kommer hem igen.

Denna gång blev det en bok om "Vill och Vill Inte" till Mio, ett gosedjur till Viktor (han har faktiskt bara ett sen innan!) och (bara) godis till Mattias, plus erbjudandet att spendera en helg i Sundsvall med bara mig senare i vår. Gå hand i hand i affärer utan barn och äta gott på den indiska restaurang som Marianne fick mig att prova häromdagen. Tror att han nappade på det.

Efter avslutad skoldag igår så åkte jag ensam till Birsta och det var inte dumt alls. De firar ett år sedan nyöppningen med massor av extraerbjudanden och "apkrokarna" till barnkammaren blev ett sådant fynd. Viktor fick som sagt ett gosedjur, en rosa flodhäst som han somnade gott intill i förmiddags. Själv hade jag redan innan bestämt mig för att leta tyg att sy förkläde av och på IKEA hittade jag verkligen ett passande!


Jag har nu ungefär 1000 frågor och tankar kring arbetsmiljö, hälsoarbete och preventiv rehabilitering till min praktikplats och även om jag inte tror att svaren är de som forskningen tycks föredra så ser jag fram emot att på allvar få se hur det går till att syssla med rehabilitering i verkligheten! Att se om det är något för mig (fast känslan av att just DEN arbetsplatsen inte är min "typ" sitter i) och oavsett jag kommer att jobba inom branschen eller inte så är jag glad att jag går den här utbildningen för jag har lärt mig så mycket om mig själv. Att ges så många tillfällen att granska mig själv och fundera kring varför jag lever som jag gör har gett mig en enorm motivation till att förändra en del av det jag tidigare bara suckat åt. Utbildning är verkligen inte dumt alls och vårt land ger oss ju den chansen nästan gratis...

Helg nästa.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fasen vilka snygga krokar! Såna skulle man haft!

2009-03-27 @ 19:50:40
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vad du ser huslig ut! :-)

2009-03-30 @ 16:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0