Lördagskväll

Insåg efter att ha läst gårdagens inlägg igen och efter Carros kommentar att det lät lite väl hjärtlöst om jag skulle åka 20 mil bort och dessutom i fyra hela dagar från en bebis som i bästa fall blivit en vecka gammal, men riktigt så är det inte. Jag kommer att sova borta två nätter men med en natt hemma (i Böle) däremellan så jag kommer att vara hemma varje dag (morgon eller kväll) i det nya familje- och flyttkaos som väntar. Har även insett att på hela vårterminen finns inte en enda skrivtenta planerad utan bara skriftliga grupp- och egenarbeten och muntliga seminarier på dem, så skulle jag inte kunna eller orka tenta på fredag så ska det nog finnas tid för att för första gången plugga till en omtenta också. Ändå är det ju så att jag vill klara skolan och delta så mycket som möjligt i grupparbetet som ska göras nu till veckan, tenta på fredag och låta Mattias sköta resten. Men för det så krävs det ju först och främst att han har något att sköta och att jag har lämnat ifrån mig detsamma.

Imorgon går jag in i v 42+0 och även om det faktiskt var så att vi försökte undvika att bli gravida då vi blev det, vilket innebär att jag förmodligen inte blev gravid i v 2 som man brukar anta, så hade jag inte trott att jag skulle behöva gå såhär länge och för varje dag som går så blir det allt svårare att le vänligt mot folk i min närhet som egentligen bara vill väl med sina omtankar och undringar. Jag har förvandlats till en riktigt egoistisk och bitchig typ och jag hoppas verkligen att det ska försvinna i samma stund som den sista krystvärken avtar, för jag trivs verkligen inte ens själv i mitt eget umgänge just nu.  

Mio blir förresten 2 och ett halvt år precis idag och om inget annat händer (fast varför skulle det, jag börjar helt seriöst tro att den här förlossningen aldrig kommer att starta "på naturlig väg") så kommer han hem imorgon och vi får sedan förlita oss på Joels hjälpsamhet (han flyttar in i Mios rum permanent imrogon) när det väl blir dax för lillebrors sena ankomst, för nångång så...

Har dystert insett att min bloggdesign inte alls ser lika bra ut på datorer utan widescreen också men jag är så pass nöjd med hur den ser ut här hemma så det får vara så länge.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänkte ang föräldrapenningen? Är det BF som räknas (2,5 år) eller är det födelsedatumet?

2009-01-10 @ 22:19:33
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Caroline Hanning

Ne det lät inte hjärtlöst, jag menade mest att det kanske kan vara jobbigt för dig (skulle nog varit det för mig) bebisen har ju sin pappa så det är ju inga problem, när man är less och fet och verkligen går på övertid som du nu gör så får man vara hur bitchig som helst =) Tänker inte gissa på när eller ens skriva att jag hoppas den kommer snart men ett sanningens ord kan du få och det är att lillen kommer att födas förr eller senare =) Passa på att plugga till tentan ; )

2009-01-11 @ 01:25:45
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com
Postat av: Caroline Hanning

Kikade in och hoppades att ni redan hade lagt ut bilder på underverket, får väl vänta ett par dagar till=) Hoppas ni alla mår bra.

2009-01-12 @ 00:12:47
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0