Mio, Viktor och morbror "Joven"

Har haft min första egna kväll med båda barnen (även om Joel också varit hemma). Det har gått sådär. När Viktor sov passade jag på att duscha med Mio, sedan skulle han sova och började räkna upp alla släktingar som älskar honom (har börjat med det nu den senaste veckan, innan dess nöjde han sig med att få veta att mamma och papap gör det). Samtidigt vaknade Viktor och var hungrig och Mio glömde hela tiden någon släkting och blev arg och ville att jag skulle gå in till honom igen och Viktor skrek ännu mer och Mio blev argare för varje gång jag inte kom omgående... och jag blev argare... osv... men på något sätt blev de båda ändå nöjda till sist och nu sover de sött i varsin säng och vagn.

Hade lite dåligt samvete över att jag inte kunde hålla humöret uppe alla de gånger Mio ropade men efter att ha börjat titta på "generation fett" där en 3-årig pojke på 30kg varit beroende av CocaCola sedan han var 9 månader så känner jag nu att jag nog ändå är en mycket bättre mamma än många andra... Och med en bättre figur för även om jag fortfarande har svårt att stänga mina 29 tumsjeans pga de vidgade höfterna och väger några kilon mer än jag skulle önska så behöver jag inte 72 tum (i midjemått!) som de säljer i USA. Snabbt räknat så blir det 180cm i omkrets!

 


Kommentarer
Postat av: Mormor & Mamma

"Smågubbar" varav den större är min son!

2009-01-29 @ 22:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0