Statsliv

Är inne på sista veckan med mataffärer öppna till 21 (och som dessutom bygger om för självscanning) och gatlysen så jag har utnyttjat de båda ikväll med en promenad i rask takt nästan utan känningar från fogarna och därefter inhandlat ett storpack blöjor, en deodorant och ett 2-pack lypsyl. Viktor var vaken när jag gick och när jag kom hem, nog för att han sover mycket på eftermiddagarna men på bara några dagar har han nu blivit vaken åtskilliga gånger mer än tidigare och hur aktiverar man en 2-veckorsbebis? Hans fullständiga namn blir iaf Viktor Olov Jonathan Dahlin, påskrivet och klart nu men jag tror inte att det är någon idé att skicka in någon anmälan innan faderskapet är riktigt klart (vilket jag hoppas att det blir snart för nästa vecka är det slut på Mattias "semester" och han påbörjar då sina 10 "pappadagar" och två veckor senare förhoppningsvis den "riktiga" föräldrapenningen), dessutom har vi ju fortfarande över två månader på oss utifall vi skulle ändra oss...

Kommentarer
Postat av: Mamma och mormor.

Du behöver inte aktiviera en liten kille på ett par veckor så mycket. Han är nog nöjd med att se ditt ansikte och höra din röst, din sång och din beröring.

2009-01-26 @ 23:13:52
Postat av: Anonym

Sätt han framför TVn, eller med lite målarfärg! ;)



Carro sa att det finns en Billy inne på Willes avdelning också, och jag har fått höra från båda avdelningarna att han ska gå där - så jag är lite förvirrad. Måste ringa o kolla det där sen! Om en vecka ska han skolas in! Yaks..



Är du hemma i morgon e.m.? Tänkte svänga in med saken till gåstolen!

2009-01-27 @ 06:39:56
Postat av: Sara

Sätt han framför TVn, eller med lite målarfärg! ;)



Carro sa att det finns en Billy inne på Willes avdelning också, och jag har fått höra från båda avdelningarna att han ska gå där - så jag är lite förvirrad. Måste ringa o kolla det där sen! Om en vecka ska han skolas in! Yaks..



Är du hemma i morgon e.m.? Tänkte svänga in med saken till gåstolen!

2009-01-27 @ 06:40:06
URL: http://mammasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0