Ja, nu var det ju det där med tekniken då...

Efter två dagar av flyt (många stora steg närmre "praktikplats" och godkänd tenta, mm) så har jag nu i en halvtimme jävlats med att försöka bifoga en fil till min studiegrupp. Tänker inte ens ursäkta mitt ordval för jag är lite smått irriterad just nu. Det är väl kombinationen av en överfull dator med redan i grunden begränsad kapacitet och ett trögt internet tillhörande någon granne som retar upp mig, men nu har jag startat vår egen anslutning (det krävdes en stor kopp kaffe innan jag ens mindes att jag har en) och ska ta ett djupt andetag och försöka igen.

Jag har för sista dagen på mycket länge klivit upp i ottan (dvs före 07.00) för att i tid före frukost skjutsa Mio till dagis för hans allra sista dagisdag i Torvalla, ever. Det känns lite vemodigt att slita honom från de vänner och den trygghet han varje dag lever i men jag gör det med förhoppningen om att han till veckan kommer att träffa andra små människor som på olika sätt kan berika hans liv under mycket längre tid. När jag tänker på det är jag egentligen mer fylld av tvivel över hur jag själv ska hitta folk att beblanda mig med därborta... så jag låter bli att tänka och ger mig i kast med vad som för stunden stundar istället, filbifogningen.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hejsan! Snart så kommer vi gänget från "Skunkvägen"

och tar ett "hejdåfika" med er innan ni flyttar till Sörböle. ca:11.00 dyker vi ned i "boxen".

vi ses hälsar morfar

2009-01-31 @ 08:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0