Inte än heller...

Började dagen med barmorskebesök och blev liksom kvar... eller inte riktigt men hon misstänkte iaf att vattenmängden var låg eftersom SF-måttet idag (37cm) låg lägre än för en vecka sedan (38cm), så vi blev inskickade till förlossningen. Väl där togs ett ctg som visade att lillebror verkar trivas som fisken i vattnet, vattnet som efter att doktorn undersökt mig inte alls visade sig vara onormalt lite, men jag tycker BM gjorde helt rätt som skickade in oss ändå. Ctg:t visade även på hyffsat regelbundna sammandragningar men de har fortfarande inte börjat göra särskilt ont tyvärr. Sedan lunchade vi räkmackor på lasarettets cafeteria och fick efter det göra ett tillväxtultraljud som inte heller visade på några konstigheter, han väger lite över medel (frågade inte efter hur mycket det är för nånting vill jag spara tills han är född!) men förmodligen inte så mycket som vad Mio gjorde (4260g).

Det stora plusset är att jag är öppen en hel centimeter! Bara nio kvar med andra ord innan vi får se honom live och inte bara som skuggor på en datorskärm... Min livmodertapp är "mogen" och förmodligen behöver jag inte gå så länge som till 42+0 som är på söndag. Barnmorskan som skötte ctg:t var trevlig och ska jobba igen imorgon kväll så det är väl bara att hoppas...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Nä nu tycker jag att du ska göra som ett dagisbarn jag hade en gång, när hon skulle få sin lillasyster, knacka på magen och säg:

-Hallå därinne, kom ut och drick välling!

2009-01-05 @ 18:36:16
Postat av: ullis

ghaa! vad stor mio var när han föddes!! :-) Då är det kanske snart en liten till hemma hos er, vad roligt, och skönt att få höra att det närmar sig! :-D bara 9 cm kvar ju det är ju som gjort för att bli i morgon!! ;-) (håller tummarna)

2009-01-05 @ 18:59:19
URL: http://lindgren-jonsson.blogspot.com
Postat av: Linnea

önskar er ett stort lycka till och att det blir spännande under kvällen. =)

2009-01-05 @ 19:32:48
URL: http://jagmittmina.blogg.se/
Postat av: Stina

Iiiiiiiiiiih!!!!!! :o)

2009-01-05 @ 19:54:48
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Sara

Göka som galningar, reta upp allt som går att reta upp så ska det nog starta om det redan är så pass igång!!! :) Gud så spännande!! :)

2009-01-05 @ 20:25:17
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg du har =)

2009-01-05 @ 20:34:41
URL: http://dreamlesss.blogg.se/
Postat av: Catherine

Lycka till nu........ kram

2009-01-05 @ 20:50:51
Postat av: Catherine

Lycka till nu........ kram

2009-01-05 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0