Om varför jag så sällan som möjligt sitter bänkad vid tv:s sportnyheter:

Peppe Eng: "Och ... (vill inte hänga ut den manlige stackarn ) sköt hela 5 bom och hamnade därmed på 80:e plats och får inte ens starta imorgon". (mina kursiveringar)

Jag brukar inte tycka att sporten likt annan journalistik är objektiv men denna gång var det inte bara subjektivt utan riktigt elakt, tycker jag. Det är väl superbra att komma på 80:e plats i en världscuptävling i skidskytte! Det betyder ju att det finns flera miljarder människor som är sämre men bara 79 stycken som var bättre i just den tävlingen. Eller har jag missuppfattat det hela? Hur som helst så ska jag ägna mig åt mina kära nu, Mattias middag var helt klart +++++ och räckte dessutom till lunch imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0