Lördagsmorgon

Start 01:30 - Mio spyr, har feber och får duscha. Alla hans förkylningar tycks resultera i feber som i sin tur resulterar i spyor.
04:00: Viktor äter (min natt).
07:00: Viktor tror att det är morgon, får komma till vår säng och somnar om.
09:00: Vi kliver upp, Mattias drar upp rullgardinerna i Mios rum och ser två älgar uppe på lägdan (första gången jag sett älgar här inifrån (har fotat men med snö i luften och maximal zoom blev de inte så bra...).
10:30: Alla har ätit, är klädda och bytta på.
10:45: Jag stoppar i motorvärmarsladden och skottar bort en decimeter snö från bron och det närmsta däromkring.
11:00: Mio kastar en jongleringsboll på den skollheta vedspisen, den smälter och allt innehåll rasar ut. Det luktar illa och brandlarmet går. Fram med dammsugaren och brandlarmet går igen. Mio skriker men Viktor är konstigt nog lugn.
11:15: Allt är tyst och lugnt igen, jag har fått på mig ännu ett par av mina gamla jeans och i de nya glasögonen känns det mesta ganska bra trots hackig sömn och en snorig son (fast som iaf tycks vara feberfri och ha slutat spy). Bara motorn blivit varm ska här köpas godis!

Kommentarer
Postat av: Stina

Oj, vilken händelserik förmiddag! :)

Det är en höjdpunkt att få köpa godis på lördagar!

Arvid är också sjuk, hade 40,5 grader igår kväll men idag verkar han mycket piggare. Alltid är det nån som är sjuk känns det som, men det är väl det att när man är frisk tänker man inte på att man är just frisk.

2009-02-07 @ 12:52:48
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: mormor

Det mesta går ju över och barnen brukar piggna på sig snabbare än oss vuxna.

Viktor verkar ta det mesta med ro, han har mycket att lära oss andra!

2009-02-07 @ 14:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0