Helger med ledig tid

Jag har inte riktigt förstått, och vant mig vid, att vi numera inte har en massa renovering att göra varenda helg utan kan ägna oss åt lite vad vi känner för. Det är nästan så att jag glömt hur man gör och vad jag tyckte om (har tycks om att renovera också men det är inte längre några akuta måsten för att kunan bo här, och det som finns kan vi ju göra precis närhelst vi känner för det) ... men jag övar och har idag både bakat ännu ett gäng muffins, pysslat inbjudningskort till Viktors dop, för första gången försökt skapa någon sorts kaffedrinkar och tagit en härlig långpromenad på nästan 1,5 timmar. Träffade en av byborna så nu har vi bokat in oss på tacokväll om några veckor i ett försök att lära känna folket härikring lite mer (mest jag för Mattias har ju åtminstone 16 års försprång, trots de 8 åren i stan).

Mattias har pysslat på med sitt han också, som att provköra veckans ihopbygge av en spark, en motor och delar av en gammal gräsklippare, samt tillagningen av gårdagens fantastiska middag då...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0