Haj på norska: kempetorsk

Det är förstås inte sant men programledarna på morgonradion gav sig på att försöka prata norska för någon morgon sedan. Förutom det så hade jag igår em en (bra) föreläsning där lektorn antingen bröt på svenska eller norska, och så har jag umgåtts en del med syster Klara som ju lever lyckligt i grannlandet i väst. Sedan lade hon beslag på min mössa och min lägenhetsnyckel och försvann...!

Den kommun jag nyligen flyttat till planerar att spara pengar genom att bla dra in en personal/rehabtjänst på 50% och hur många finns det? Jo, en. Jippi, möjligheterna för att få ett jobb på hemmplan där jag får praktisk användning av min utbildning blir inte precis fler på detta sätt. Inte heller idéerna till vad jag ska inrikta min valfria termin (i höst) på eller vad jag ska läsa för sommarkurs/-er i sommar, eller om jag kanske ska söka några veckors vikariat på det lokala äldreboendet för att komma in i samhället lite bättre ändå. Jag är i ambivalens, vill både äta semlan och låta den sätta sig kring mina redan alldeles för mjuka lår, och låta bli.

Jag har iaf skrivit ett kontrakt med mig själv innehållande både fysiska. psykiska och sociala aspekter som efterhand ska göra mig till någon jag hoppas tycka bättre om. Som belöning ska jag köpa den där systemkameran jag allt oftare önskar att jag hade, men det blir inte förrän tidigast till sommaren för allt löses inte på en kaffekvart (som funderingarna ovan borde göra när jag bara tar mig i kragen) och särskilt inte om det serveras kaffebröd till...

Eftermiddagen kvar här i skolan, sedan väntar en stund i solariet och en tur till frisören för att vara en snygg och fräsch mamma när jag efter en hel massa grupparbetanden (önsketänkande, men det vore bra) åker hem igen imorgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att gå till frissan, det skulle jag behöva nu med! Det behöver jag för jämnan! Och för att inte tala om att sola, såg mig nyss i spegeln och trodde att jag dött för ett par dagar sedan, blek som ett lik!

2009-02-18 @ 15:38:39
Postat av: Klara

"Kjempe" om vi får be

2009-02-18 @ 15:58:05
URL: http://www.impaktrecordings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0