Fredag

Sotter vid mitt köksbord och tittar ut på en sambo som med ett spett försöker bända ur växellådan ur en bil - inte min bil tack och lov. Har en son i spjälsängen i rummet intill och en annan på soffan som förmodligen börjar bli sjuk för han har annars slutat sova middag. Helgen har börjat med nydammsugna golv och nyskurat badrumsporslin. Läste faktiskt 80 sidor på förmiddagen men sedan gav jag efter för helgklådan i mig som inte alls ville syssla med "jobb" längre.

Fritt citerat ur boken jag läser (Framtidens arbetsmiljö och tillsynsarbete) så stod där att när pensionen för första gången reglerades i lag (tror att det var år 1913) så var pensionsåldern 67 år och medellivslängden 56. Numera ligger pensionsåldern som bekant på 65, även om den faktiska pensionsåldern bara är 61, och medellivslängden lite över 80... Tänkvärt.

Vet inte alls vad helgen har att bjuda. Jag måste erkänna att det är lite dagvillande att spendera den mesta tiden hemma med familjen, vardag som helg, och kunna ta en öl till maten en vanlig onsdag eller en sovmorgon närhelst man känner för det (även om jag envist ställt kl på 07 hela veckan), så nu finns liksom ingenting sparat - förutom lördagsgodis men det hoppas jag att jag kan stå emot för denna vecka har ingenting hänt på vågen.

Om någon nångång skulle fundera så har Klara och Morten, i form av Viktors body, försäkrat omvärlden om hur det ligger till:


Trevlig helg kamrater!
Svågern kom förresten precis på skotern för att hjälpa sambon med spettet och växellådan...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Och hur vet dom(Klara o Morten) det? :-)

2009-02-06 @ 16:35:48
Postat av: Klara

Vi var där!

2009-02-06 @ 17:34:24
Postat av: Catherine

Det var den klart tuffaste body jag sett. :-))

2009-02-06 @ 19:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0