Inte illa alls

Kände hur jag blivit flera kilo lättare när jag vandrade ut efter mötet med kommunens rehabhandläggare där jag ska få göra min "praktik", och i sådana lägen är det förtjänat att köpa med sig bullar från byns konditori hem. Dessutom lutar det starkt åt att jag ska få introduceras i hennes arbete redan denna månad, jag hoppas bara att min lärare är lika positivt inställd till det som jag själv är! Nu ska jag glädjas åt detta ett tag innan det blir dax att fundera över vilken inriktning jag vill göra på min utbildning genom den valbara terminen i höst.

Det blir inte så mycket läsande just nu men tack och lov har jag ju ingen tenta i denna kurs utan det räcker med att ha läst igenom allt för att kunna referera till det i grupparbetena och det kommer jag att hinna med även om jag offrar några dagar på annat. Förutom mötet ovan så har vi nämligen haft första dagen av inskolningen på Mios nya dagis idag och imorgon blir det både det och BVC (har viss förståelse för att sköterskan även velat träffa Viktors mamma). Mio var som väntat reserverad i början men det släppte när han fick syn på både en kranbil och en hel näve småskotrar som han sedan bar runt på medan vi tittade på lokalerna. Om nästan exakt ett år blir det nog dax för nästa inskolning på samma ställe... Lite kul är att tvillingkillarna som föddes samma dag som Mio, på samma BB, går på samma avdelning och en lite större tjej fick troligtvis syskon på samma dag som Viktor föddes så han kanske inte heller blir ensam om sin dag.

Kommentarer
Postat av: Stina

Men det är ju nästan vansinnigt med så många på samma födelsedag, väldigt coolt!!

Och GRATTIS till praktikplatsen!!

2009-02-03 @ 15:14:49
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: mamma

Det kan man kalla flyt, Elin.

2009-02-03 @ 21:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0