Det är allt bra synd att man inte tjänar pengar på att shoppa...

...utan bara sparar. Jag sparade nämligen 335kr på bara ett par jeans (som nästan går att stänga) och en mascara på mindre än en halvtimme idag och det hade ju blivit en hyffsad slant i timtid om man hade fått tjäna det istället. Denna månad är den första sedan Mattias tid i lumpen då jag får en bättre "lön" än honom och då ska man ju veta att studentlivet knappast är rikt... med andra ord inte heller vår ekonomi denna månad (för från och med nästa får han ersättning för en hel månad). Förra månaden fick han en regäl slutlön från sitt ex-jobb men eftersom vi inte sparat av den så är det tur att vi inte har så mycket räkningar denna månad så utan större oro ska det nog gå ihop ändå. Nästan 1500kr bara i mat på Coop tidigare idag gör att det mesta finns hemma och att vi förhoppningsvis bara behöver komplettera med småsaker/färskvaror den närmsta tiden.

 (bild)

Får väl varna för ett i-landsproblem i det kommande stycket... för jag får allt som oftast för mig att testa nytt smink för att se om det kan bli bättre trots att jag egentligen är nöjd. Men efter att än en gång ha beklagat mig angående de två senast inköpta mascarorna så låtsades Mattias i morse slänga dem och gav mig därför anledning att investera i en ny av den enda modell jag hittills gillat på riktigt (Loréals double extension waterproof). Den enda lilla nackdelen med den är att det tar lite längre tid att måla med både vit och svart färg istället för bara svart, men å andra sidan får jag alldeles precis lagom tjocka fransar och framförallt så är den vattenfast i ordets rätta bemärkelse = den tål både snöiga dagar, duschar och tårar!  Tycker att den förtjänar lite reklam...

Idag har jag även hunnit med att mumsa semla på Edenbos och titta efter en snygg (gärna i rostfri look), lagom stor och snabb vattenkokare på minst fyra olika affärer utan att hitta den perfekta. Jag besökte även barnmorskan för efterkontroll/cellprov och pratade om den nästan skrattretande snabba förlossningen som resulterade i det lilla mirakel som sov sig genom nästan alla affärer och bilturer men som jag ändå hoppas sover bra i natt så att jag blir pigg nog för ännu en dag av spännande praktik.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi har en snygg vattenkokare, köpt på Clas Ohlsson. Bra storlek och snabb är den också!

2009-02-25 @ 10:40:45
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi har en snygg vattenkokare, köpt på Clas Ohlsson. Bra storlek och snabb är den också!

2009-02-25 @ 12:50:39
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0