Bloggar från bilen

För första gången har vi släpat ut vår "kluns" i bilen och det fungerar felfritt! "Klunsen" är vår kombinerade mobila bredbandsmottagare/router som nu nyttjar 12-voltsuttaget. Anledningen var från början att kolla saldon och utbetalningar och liknande för att vi segade bort tiden hemma imorse trots att vi klev upp vid 7 och lämnade på dagis nu vid 9, men nu är de ärendena avklarade.

Lyssnar på radion och kronprinsessan tycks ha förlovat sig. Diskussionen på radion handlar om varför hon just valt semmeldagen och diskussionen här i bilen går kring hur man gör för att titta med båda ögonen samtidigt (Mattias har fått veta av sin optiker att han bara nyttjar det ena och jag har ingen aning om hur det ligger till i mitt fall och har därför inga kloka råd att ge). Vi ska senare idag mumsa semlor men inte för prinsessans skull utan för att Mattias har namnsdag.

Nu ska jag surfa vidare och hoppas på att batteriet på datorn räcker ända till stan. Det är inte jag som kör.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Förresten, har nu bytt dag så vi kan träffas måndagen den 16 mars. Arbetar tordagen den veckan.

2009-02-24 @ 10:04:15
Postat av: Marianne

Ja man kan väl undra varför man ska förlova sig på en sådan dag som ändå har så pass stor betydelse ;-)

Men nog kan jag tvinga mej själv att fira dem med en semla ;-)

Glasögon kan nog hjälpa för att använda båda ögonen samtidigt.

2009-02-24 @ 11:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0