Långfredagen

-Tur att långfredagen är så lång så att man hinner med mycket, sa Mattias i morse.

Könsfördelningen är idag traditionell. Mattias är ute och hugger ved på obestämd tid och jag är husfru. Medan Viktor sov sina tre timmar ute i vagnen städade jag nästan hela huset (hallen återstår), bakade en tårtbotten med Mio och läste sedan sagor med densamme. Bara köksgolvet torkar ska vi ge oss i kast med tårtbotten nummer två.

Kan inte riktigt påstå att det är vad jag vill, att vara ensam med allt. Det är snarare mest bara stressande att hela tiden lyssna efter ifall Viktor vaknar medan man ska försöka göra det fint och trivsamt inför dopet och Mio påkallar uppmärksamhet minst en gång i minuten - men det är väl sånt som kallas livet, antar jag. Har ju vetat om det hela veckan. Men jag kan önska att jag iaf får någon form av cred för det sedan, på samma sätt som Mattias alltid får beröm för hur duktig han är som är hemma med båda barnen (dock utan alla de "plikter" som står på dagens agenda) fast för kvinnor ska ju allt sånt tydligen vara en självklarhet. Jag hör hur bitter jag låter så nu slutar jag. Kanske att golvet torkat, eller nåt...

Glad påsk förresten, eller vad man nu kan hoppas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0