Första dagen efter helg och sista innan helg igen

Det är så det känns.
Enda praktikdagen denna vecka och det har som vanligt varit intressant och lärorikt, det är ganska skönt att skylla på tystnadsplikt så att jag inte behöver skriva så mycket om det, orkar liksom inte formulera något just nu. Har varit vaken och på topp sedan 05.30 och det börjar kännas. Det är hårt när man varken är morgon- eller kvällsmänniska...

Det bjöds iaf både på påskgodis och ett och annat skratt i fikarummet och efter ett antal dagar, månader och år med skola så är det kul att bara få vistas på en arbetsplats, trots att praktiskt taget alla är decennier äldre.

Efter arbetsdagen gick jag och påskhandlade, systembolaget och coops billiga lösviktsgodis avverkade jag redan på lunchen. Helgen innebär ju både påskfirande, gäster och barndop så jag tog chansen att få handla precis vad jag ville nu när jag var ensam.



Länk till paprikorna och bild 1, 2 och 3 här ovan...

Efter handlandet kom jag hem till dukat bord och nu är det läggdax för den äldste av dem. Viktor gjorde förresten spjälsängspremiär inne hos Mio inatt och det blev lyckat, även om de bägge gjorde morgon vid 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0