Vuxenlek


Så vad gör man då när man har en hel helg utan barn?
Jo, man blir bortskämd med blommor från sin älskling (åtminstone en) och lastar sedan bilen full av ved och beger sig ner till grillplatsen vid Indalsälven.
Sedan passar man förstås på att ta sovmorgnar, renovera lite, jaga elektriker och ta sig ett bad med massor av levande ljus och doftoljor och både öl och ölkorv som proviant. Mår gott med andra ord, men nu tycks det som att det är en liten sjukling som vi fått hem, antar att det är oundvikligt i dessa tider. Graviditeten har fått mig att längta ihjäl mig efter honom mycket mer än vad jag är van vid så jag ska verkligen inte försöka mig på att ge honom ännu ett syskon när han är 16 och nyss flyttat hemifrån...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0