Vill inte bli som de

Jag är inne i en period så full av liv och energi, för tillfället har jag ingenting att klaga på vad gäller graviditet eller andra åkommor utan allt är bara bra, mysigt och underbart! Det hade förstås kunnat vara ännu bättre, om det tex inte regnat så att jag hade kunnat ta cykeln till solariet men vädret ser faktiskt ut att ljusna en aning så vem vet?!
Är i vecka 24 av graviditeten som sagt och i samma vecka fyllde jag 21 när jag väntade Mio (kortet på mig och Mattias, avfotat från Mios "första-året-bok"), åtminstone 8 kg rundare och med vadkramper som väckte mig om nätterna men det är kul att jämföra! Byxorna jag hade då är fortfarande jättestora nu tex. Den andra bilden är från igår då jag njöt av min självvärmande favoritprodukt i skönhetsväg (även om jag aldrig ser skymten av någon mera skönhet när jag tvättat av mig masken) samtidigt som jag städade badrummet, drack te med min älskling och tittade på Poirot. Provade även det mesta i klädväg som fortfarande passar, i olika kombinationer och med stövlar och skor till så nu känns hösten ur den synvinkeln ganska hoppfull med åtminstone två tjockare tröjor, tre kjolar, ett par mammajeans och några vanliga som fortfarande sitter bra (när jag skarvar i midjan förstås).


Idag har jag hittills sparat hem ansökan om barnomsorg i min blivande hemkommun (fast handläggaren på kommunen var snäsig och gnällde över att det var så ont om platser), städat frysen, läst ett antal kapitel i rehabboken (de flesta har ingått i tidigare kurser) och skurat spisen. Det gäller att passa på så länge energin och lusten ligger kvar!

Vet någon förresten var man kan hitta en i huvudsak mörkbrun vaxduk? Har kollat Åhléns, Domus och Ixohouse och även om de flesta av inredningstankarna ligger i huset så kommer det att bli fem långa månader om jag varje dag ska sitta vid mamma och pappas gamla björkfoliébordsskiva och plugga. Hade ju världens härligaste vaxduk innan men den är vår och sommar och det är just nu inte jag. 

Åter till studierna. Om någon undrar så skrev jag först en jämförelse mellan barnomsorgshandläggaren och folket i bygden jag lämnade som 16-åring men det blev så svårformulerat, rubriken hör dit iaf.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sitter med klet i ansiktet jag med, men någon skillnad skönhetsmässigt har jag dock inte sett skymten av.

Kolla på någon tygaffär, Tyget kan ha vaxdukar tror jag.

Kul att jämföra graviditeterna. Jag som trodde man blev större med nr 2 =)

Kram

2008-09-02 @ 10:51:27
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Stina

Oj oj, en gnutta energi av den du har och min dag skulle vara räddad. :)

Barnomsorgshandläggaren borde vara glad att ni flyttar dit tycker jag, istället för att gnälla. :)

2008-09-02 @ 11:53:30
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0