NCIS

på tv och i grytskåpet ligger en påsen lösviktsgodis och bara väntar (på att Mio ska gå och lägga sig). Hoppas att ersten av tv-kvällen har något gott att bjuda på med. Igår kollade jag på 6:an och något med bla Linda Rosing och Björn Gustafsson, den ena bättre än den andra men hon hade åtminstone vattenfast smink!

Försöker läsa på om råmjölkens egenskaper på familjeliv och i min bibel (På smällen! från A till Bebis) men de båda sviker mig, antar att boken ingår i den lag som säger att reklam för mjölkersättning är förbjuden och på familjeliv går diskussionerna mest heta kring vad som egentligen är bäst, att amma eller inte. Jag skiter i hur andra gör men jag har testat och att amma var inte alls min grej, allt det praktiska som andra ser i att amma ser jag i ersättningen så valet är givet. Frågan som återstod var ju om jag skulle mjölka ut råmjölken och servera den på silversked men jag tror att jag avstår och förlitar mig istället på att de antikroppar som förs över i magen räcker till. Fast... det är ju några månader av möjliga funderingar kvar.

På Coop tidigare ikväll träffade jag en av alla dem som jag kände på gymnasiet och som jag både en och två gånger lovat att hålla kontakten vid, vi får väl se hur det går denna gång. Mattias köpte för övrigt 5.25 liter tysk, färdigblandad saft (eller möjligtvis mycket svagt kolsyrad läsk) och det var även han som insisterade till påsen med godis som snart ska/kan plockas fram!

Kommentarer
Postat av: Anonym



Här finns att läsa om att inte amma: http://www.karolinska.se/upload/Verksamheternas%20filer/Kvinnokliniken/KK%20Solna/Inte%20ammar.pdf

Mvh

Marianne

2008-09-16 @ 08:18:26
Postat av: Sara

Jag tror på att lägga alla tankar på amning åt sidan, o känna själv hur det känns på BB! Du kanske blir alldels uppfylld o vill pröva - o det funkar hur bra som helst? Eller så ger du fan! ;) Har inte märkt den minsta skillnad på mina barn trots att ena ammades o andra inte!

2008-09-16 @ 21:29:46
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Sara

Alltså, i mat o förkylningsväg.. Annars är det ju skillnad på dem! ;)

2008-09-16 @ 21:30:10
URL: http://mammasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0