Morgon med TV

På nyhetsmorgon diskuterar de om präster ska ha rätt att få delta i trekanter. För lite annat som händer i världen eller? Fast jag är inte särskilt kristen så jag har inga invändningar mot att de inte skulle få göra vad de vill på sin fritid, men jag antar att det förmodligen finns önskemål om att präster ska leva som påvar allihop så ämnet går väl tydligen att diskutera. Innan detta ämne så satt Lillbabs och pratade om vad någon gammal musiker som dog igår hade betytt för henne, och dottern Kristin satt förstås mittemot och berättade hur hennes mamma hade verkat när hon kommit hem efter att ha jobbat med den mannen. Släktträff... Tyvärr har jag inga ämnen att tipsa dem om för att göra bättre tv så jag får vackert hålla tyst och fortsätta titta, eller stänga av.

Fick mitt studiestöd idag trots att uppropet ännu inte varit! Inte så dumt men jag ska försöka spara det mesta för att täcka glappet som blir i juni. Om en timme ska jag dricka kaffe med Sara och Marianne på skolan och fortfarande sitter jag i underkläderna och funderar på vad jag ska klä mig i för att inte få allas blickar riktade mot mig i onödan. I våras var det ju ingen som kunde se att lillebror bor i mig och det känns inte riktigt bekvämt att bli allmänt beskådad.

Första lektionerna idag då i kursen om rehabiliteringsmetoder och (om jag fattat det rätt) vilka metoder som passar för att rehabilitera vilka individer och varför. Det ringde en tjej igårkväll angående böcker jag säljer på blocket, hon hade börjat på samma program i måndags och undrade vad jag som har läst ett år tyckte. Jag sa som det var, att det är jätteintressant att läsa men att jag inte alls vet om jag kommer att jobba inom ämnet sedan (fast nytta av kunskaperna vet jag att jag kommer att ha oavsett). Dags att rusa, tänderna är ju inte ens borstade...

Klara, var har din blogg tagit vägen?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Föstår dig. Jag försökte ju dölja magen så länge det gick på jobbet. fast jag vet faktiskt inte varför...

2008-09-03 @ 09:55:48
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Klara

Elin, den har jag raderat.

2008-09-06 @ 20:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0