Längtan

mitt favoritbröd, idag riktigt nybakat, saftigt och gott så jag sitter här med en andra frukost, kaffe och prickig korv.

Temperatur ute: +8 grader. Rattmuffen (i bilen) åkte på i helgen men snart är det nog ändå dax för vantar när man kör till dagis om morgnarna. Det hade varit mer praktiskt att fortfarande kunna ta bussen dit och gå hem sedan. Min älskade bil (mer och mer min för varje dag känns det som, Mattias har tom. tagit ur laddtrycksmätaren för att sätta den i sin 900) har börjat krångla när det gäller att få acc:n att starta, det är tydligen straffet för att man kännt sig mycket nöjd ett tag.

Min första skoldag idag men jag har inte några lektioner förrän på onsdag så det blir en lugn start med utskrift av studiehandledningen (den sämsta jag sett hittills när det gäller att försöka väcka ett intresse), markering av sidor i aktuella böcker osv. Eftermiddagen skall spenderas på stan för inför en hel klass som jag inte träffat sedan jag var "smal" vill jag inte stå med för korta tröjor. Har förstås några som passar men mycket vill ha mer... Helst skulel jag vilja hinna med att sola lite också, bara Mios bränna består (trots att han förstås varit den mest insmorda och påklädda).

Kommentarer
Postat av: Marianne

Sitter också med studiehandledning och litteratur, då är vi i fas. Jag vill också köpa nya tröjor, fast jag kommer i mina gamla, min mage består ju som vanligt endast av wienerbröd och krämbullar :-)

Ses på onsadg!

2008-09-01 @ 11:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0