Frejs och Frejas dag

Fick skrapa rutorna på bilen i morse, +3 visade termometern.
Säljaren från Tradera har hört av sig så snart kommer jeansen!
All kurslitteratur (?) har också kommit och jag har redan tagit mig igenom mer än vad min grovplanering krävt av mig. Läste sist om vad som kännetecknar ett bra arbetsklimat i organisationer och varför det generellt blir sämre och sämre, en tänkbar förklaring är att aktieägarna kräver mer fokus på ekonomin trots att det gör arbetsklimatet mindre humant.

Mamma kommer på fika efter lunch så jag har köpt en kanellängd och kunde (förstås) inte låta bli att ta mig en bit som efterrätt till frukosten. Hon ska få följa med och hämta Mio så att hon vet var hans dagis ligger, utifall lilebror skulle vilja titta ut på en fredag då hon är ledig och kan hämta, eller bara för att liksom. Risken/chansen är väl ändå störst att han kommer under jul- och nyårsledigheten (för alla andra men inte mig som har termin till 16 januari), kommer han i 40+4 som Mio så blir det den 1/1 men enligt mensen så kom Mio bara en dag över tiden och isf är det den 29/12. Ingenting är väl mer troligt än något annat men det är kul att räkna efter och jämföra. "Bebis kommer när bebis vill".  Vi har iaf bestämt oss för att fira julafton hos mina föräldrar i år, närmast till stan (vill ju hellre föda här än i Sollefteå trots att risken finns att Mattias inte får stanna kvar) och bästa barnvakten (får man säga så?). Dessutom kommer Klara hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0