Felet ligger hos grannarna

Om man nu har rätt att skylla på dem för att det inte längre går att "låna" av deras olåsta internet...

Det bevisar ju iaf att det är dax för ett eget, men Mattias har nyligen fått ner nästan halva priset på husförsäkringen - och även om vi kommer att glädjas i 11 månader sedan så glömde han välja bort helårsfaktura. Det och att bilen skriker efter nya vinterdäck samtidigt som både försäkringen på Mio och lägenheten i stan också skulle betalas gör att det inte blir den närmsta månaden iaf.  

Ska egentligen läsa på en engelsk avhandling i ämnet "locus of control and its relation to working life" men biblioteket öppnar inte förrän 9 och jag inbillar mig att läsron blir bättre där än här nere i fiket. Under tiden vilar jag blicken på det sönderskjutna fönstret och det vackra, oranga trädet här utanför.

Fick häromdagen skryta om min son för en klasskompis vars son på snart tre år tillhör den kategori som lägger sig och skriker på golvet i affären, eftersom min Mio efter en väldigt trotsig sommar (och med en väldigt trött och gravid mamma) den senaste tiden nu varit riktigt lugn och beskedlig - men nu verkar det ha vänt igen... Hade små känningar av huvudvärk imorse efter att ha sovit lite si sådär men efter att ha fått bära honom skrikande till bilen utan jacka och sedan även in på dagis (där han förstås blev glad på en gång och tog första bästa bobbycar och for) så var kaffe ett måste nu när jag kom till skolan. De har under sommaren bytt kaffemaskin här och den älskade blandningen av kaffe och choklad är inte längre valbar! Tog en cappuchino idag och provade något annat sist men ingenting kommer i klass med vad jag saknar! Vanligt kaffe ger så sjukt mycket halsbränna och en karta novalucol om dagen gör inte plånboken tjockare precis... Huvudvärken känns iaf bättre men jag ska hämta Mio tidigare för att åka ner på stan och sedan vänta på att Mattias efter någon timme ska möta upp oss så vem vet, den kanske kommer igen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0