Faan, vad tjock jag har blivit!

De stunder jag klarar av att sitta framåtlutad med andningen i behåll och med en någolunda lugn bebis i mig blir allt kortare och på de korta stunderna ska jag hinna läsa och stryka under i det jag läser. Snål som jag är så skrev jag ut den senaste (engelska, svåra och tyvärr ganska tråkiga) artikeln med två sidor/A4 vilket gör att texten är så lill-liten att den inte heller syns om jag sitter rakt...

Har en kompis som fick sin lilla bebis förra veckan, (45cm lång och drygt 2,1kg om jag inte minns fel, knappt halva Mios vikt och nästan en decimeter kortare) så nu har jag skapat mig ett ärende som går ut på att jag "måste" åka till Lindex i Lillänge och köpa något åt honom. Ska dessutom titta efter tjocksockar/benvärmare till mig själv också. Men först ska artikeln läsas klart, disken diskas och helst en bok om "begreppet arbetsförmåga" påbörjas. Ligger enligt min grovplanering ganska bra till trots att jag för första gången denna termin unnade mig att få somna om efter att ha lämnat Mio - utan att ställa klockan dessutom!

Gav Mattias biljetten igår så nu är det officiellt att det blev jag som bjöd honom på Björn Gustafsson och Zoran Ismael mfl i oktober istället för att han redan i juni tog tag i att överraska mig med detsamma... Allt kan man ju inte få och i mitt fall fick jag då inte en kille som är av den typen att han kommer med vare sig spontana eller planerade överaskningar och vissa dagar är det så mycket lättare att hänga upp sig på det lilla han då saknar istället för allt det han faktiskt har, tyvärr. Antar att allt det där med att jag sitter hemma och bara blir fetare och fetare spelar in en del också (hormoner...). Nog ältat, det finns ändå bara han.


Kommentarer
Postat av: Stina

Mamma var i Stockholm förra helgen (Tjejmilen) och berättar flera dagar senare att hon nästan snuddat vid Björn Gustafsson när han satt på en uteserveringe med nån kompis! Jag gapade och hon insåg nog att hon borde ha berättat det på stört faktiskt. :)

2008-09-10 @ 18:46:18
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Carro

Nåja du ser inte det minsta tjock ut, petit och fin mage det där =)

2008-09-12 @ 17:26:23
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0