Vill inte bara klaga



Så här kommer fem plus med att vara gravid (utifrån min syn sett förstås):


1. De underbara sparkarna från den lilla människa jag fått chansen och förmånen att tillsammans med mannen i mitt liv skapa och sedan bära på och ruva på i min kropp.

2. Blickarna från dem man möter, att vara gravid är ju trots allt för de flesta något vackert (även om man själv inte känner sig så alla gånger).

3. Alla de nya influenser som hormonerna skapar, som att göra en youtubelista med låtar som "17 år" med Veronika Maggio och "inget att förlora" med Mange Schmidt och sedan både dansa och sjunga till medan man diskar. Cravings drabbar inte mig men att åtminstone kunna smaka på sura godisar utan att grimasiera är ju inte fel!

4. Skälet att skylla allt på, allt onyttigt jag äter, den alldeles för lilla motion jag ägnar mig åt, den trötthet som gör att jag inte längre är särskilt social och som har gjort att tv-tittande blivit ett av mina största intressen...

5. Väntan på den bästa av julklappar och att få ge Mio någon som förhoppningsvis ska finnas där för honom i alla lägen, och som han också kan finnas för.

Men med klagoanden på ena axeln så kommer även 5 minus :

1: Foglossningarna. Att inte kunna vända sig i sängen, gå i vanlig takt eller längre sträckor, sätta på sig skorna stående... Att känna sig som en fånge i sin egen kropp och hindras till så mycket.

2: All acne som drabbar mig. Nu för tiden ser man ju knappt ens 14-åringar med finnar men mina är så svåra att sminka över.

3: Psyket. Att stunderna av depression blir så djupa och att jag aldrig kan hänga med när det gäller att lyssna för att jag ständigt glider in på annat och glömmer bort vad jag hör (och läser - vilket ju är mitt "jobb"). Fast ändå mår jag bättre och känner mig inte alls lika ensam och oförstådd som förra gången.

4: Tröttheten, fast den senaste tiden har jag blivit allt piggare (igen).

5: Att ständigt behöva tänka på vad jag stoppar i mig så att ingen alkohol, farlig medicin eller bakteriefylld mat slinker ner.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Å vad fin mage du har=) lyckliga du.

2008-10-30 @ 13:18:38
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com
Postat av: Stina

Hm...det känns igen! Bra skrivet! :)

2008-10-30 @ 20:42:15
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0