3 månader kvar till flytt

Trots att både Roomservice och Grey´s fått varsin egen påminnelse inlagd på mobilen så hade jag svårt att komma till ro för att bara sitta stilla och titta så jag började med att städa mina och Mattias garderober (ett effektivt/bitchigt sätt att städa undan de av hans kläder jag tycker mindre bra om) medan jag tittade på köksrenoveringen i Roomservice och när Grey´s sedan slutade hade jag även skissat på vårt hus´planlösning för att fundera ut bästa möjliga möblering nu när vi snart ska bo 4 st på 90kvm, och även få plats med allt tänkbart förrådsmaterial vi äger på dessa kvadrat. För även om vi nu i över ett års tid bott på knappt halva den ytan så har vi ju vetat att det varit temporärt (och vi har under tiden även haft huset fullt) men nu blir det ju liksom "på riktigt" igen. Var gör man tex av kläder när nästan inga garderober finns och ingen lust till att köpa nya finns eftersom vi ska satsa på en regäl klädkammare när övervåningen inreds. Jag kom i alla fall fram till att det hörn vi skapat förråd av i det som är vardagsrummet/vårt sovrum (och just nu även kök) går att göra mera trivsamt om allt det som nu ligger i sopsäckar packeteras ordentligt i de tio likadana flyttkartonerna som vi faktiskt har, och om man sedan ställer tv-möbeln snett framför så kommer förhoppningsvis inte det hörnet att kännas som en lika självklar del av rummet som i nuläget, för att nämna något. Lillebror Joel ska ju hyra vår lägenhet så i nödfall får vi väl ockupera förrådet här också.

Tog mig även en funderare kring alla mina älskade krukväxter utifall det fanns några som jag skulle kunna lämna kvar till Joel då jag misstänker att våra fönster kommer att bli regält fulla ändå, och jag kom fram till att alla utom en av de vi har här i lägenheten vill jag verkligen, verkligen inte skiljas ifrån... De är som bebisar för jag tycker att det är så mycket roligare att ta skott och  plantera än att köpa färdiga så de flesta har jag själv fött upp och följt för varje kvist, så jag gissar att det får bli välfyllda fönster!



Stövlarna vill inte bli visade på bild idag heller... Än så länge har jag bara använt ett av paren då de andra måste imprengeras först och den flaskan tycks ha försvunnit. Nu ska jag ta nya tag i studierna, idag är det en artikel om ledarskap för ett hälsosamt arbetsliv som gäller innan det blir dax att dejta på referensarbetsplatsen igen lagom till lunchtid.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tror det var ÖP...

2008-10-02 @ 19:37:04
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0