Ojdå, IDAG kom nya(-ste) IKEA-katalogen med posten...

Det är så lätt att som osminkad och blek se regndropparna sakta rinna längs fönsterrutorna och liksom inte orka rycka upp sig MEN jag ska kämpa på med det ett tag till. Dricker lite kaffe och hade altandörren öppen en stund för att andas in lite av det friska. Läser på en viss studie för tredje gången nu, fast för första gången i pappersform sedan det visat sig att all litteratur får medtagas till tentan. Gjorde slut på nästan alla mina innestående utskrifter i skolans system igår av nämnda anledning.

"Och du får bli mitt spöke om du vill,
snälla vänd inte ryggen till igen,
snälla möt min blick en allra sista gång,
innan du lämnar min kropp som blivit för trång"

Kents December i en inspelning från nyhetsmorgon 1997 går på ständig repeat sedan jag letat efter något helt annat på Youtube men kom fel. Gillar alla de "gamla" låtarna så mycket mer, Blåjeans, Berg- och dalvana, Utan dina andetag... Håller väl på att bli gammal för hur mycket har jag inte alltid dömt ut mina föräldrar för deras uråldriga musiksamling (även om mamma imponerar med Lasses skivor emellanåt)?! Fast det är skönt att inte vara 17 längre, att ha hittat hem och blivit medveten om vem man är, och att man duger som den - och att ha samma kärlek kvar sedan dess att dela alla minnen med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0