Lillebror Nilas?

Det där med namn...

Nils är fint men har en stavelse för lite.
Nisse är också fint men med ett par i grannbyn vid namn Nisse och Mia så känns inte Nisse och Mio som någon höjdare.
Neela är ett fint namn, men på engelska och på en tjej.
Noel har jag tidigare presenterat för Mattias men det dissade han snabbt eftersom min bror heter Joel.
I någon serie på tv som jag inte ser finns tydligen en pedagogisk mamma vars son heter Silas, det är också fint men inte tillräckligt.
Så igår kom jag plötsigt på det!
Frågade förstås Mattias och han svarade med ett "mmm" bortifrån sin datorvärld (skyll sig själv!)

 Efter att ha kollat i statistiken hos SCB kan det konstateras att "det finns 101 män som har förnamnet Nilas . Av dessa har 79 namnet Nilas som tilltalsnamn/förstanamn." Kanske kan lillebror bli den 80:e? Nilas Olov Jonathan. Det är iaf vad som ligger högst på (min) listan just nu.

Kommentarer
Postat av: Petra

Har träffat en Nilas, tror det är samiskt. Tyvker dock inte alls att Noel och Joel är för lika, uttalas ju inte alls på samma sätt...

2008-10-14 @ 18:07:36
URL: http://peppyn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nilas var fint. Noel är fint det med, men känns lite svårare att säga, mer "trögt". Min frisörs son heter Noel.

2008-10-14 @ 19:52:53
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Nilas

Nilas är ett väldigt bra namn. Det har bringat väldigt mycket lycka i mitt liv. Tänkte annars bara påpeka hur läskigt det är att du skrev "Nilas Olov" eftersom jag heter "Olov Nilas" (Nilas som tilltalsnamn).



Jag var förövrigt den fjärde Nilas i sverige.

2012-04-11 @ 21:38:58
Postat av: Nilas

Inser nu i efterhand hur mycket efter jag är, men om ni gick på Nilas så gjorde ni ett bra val!

2012-04-11 @ 21:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0