Julkänslor, here I come

Exakt två månader kvar tills Nilas beräknade födsel (har inte hittat något annat namn att öva vidare med så jag håller fast). Besökte BM för att få akupunktur i symfysen (blygdbenet) idag då jag ständigt väcker Mattias med mina stånkanden och stönanden när jag ska vända mig i sängen, och eftersom det som sagt är två (långa) månader kvar så tar jag varje chans jag kan vad gäller lindring. Det var egentligen en parentes, för...

...jag är imponerad, inte ens Stina har skrivit om snön! Själv fick jag så enorma julkänslor att jag blev tvungen att slå in den hittills enda julklappen! Ville dricka glögg ocså men på "min" affär så finns än så länge bara Blossas alkoholhaltiga. Däremot så ska fotona till julkorten vara klara idag så jag ska svänga förbi OnOff innan dagishämtningen och hoppas på att jag ska kunna börja scrappa ikväll! Känner också att jag missat en del av Mios uppväxt genom att Mattias fick lämna honom i morse och vara med om hans reaktion då världen var vit. Han hade visst börjat prata om att "åka goter" men eftersom snön praktiskt taget redan försvunnit så ska jag se till att vara med om nästa gång! En klen tröst...

Kommer nog snart att få frosta av frysen här hemma för igår kväll (ensam hemma sedan Mio somnat) så gjorde jag dubbel sats av chokladbollar och frysta chokladbollar är bland det godaste jag vet så nu har frysen öppnats både en och två gånger för mycket... Fast det värsta är att jag försökte locka hem Mattias genom att berätta om min bakning och när han sedan väl kom så fick han bara två och väntar sig därför fler ikväll. De får alltså inte ätas upp innan dess...  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu när du skriver om det minns jag att det gjorde tokont att vända sig i sängen. Tänk vad snabbt man glömmer. Men vad mysigt med bebis i magen. Jag vill vänta Alvins lillebror nu!

Dante sha han heta =)

2008-10-28 @ 13:57:50
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ha ha! Råkar känna igen mig ganska jätte mkt i det där med baket ;-) Och håller helt med det är super gott!!!!

2008-10-28 @ 16:36:07
URL: http://lindgren-jonsson.blogspot.com/
Postat av: Stina

Haha vad roligt, för jag höll på att glömma att skriva om snön när jag bloggade idag! :o)

När jag bakade chokladbollar för nån vecka sen visste jag inte om chokladbollar gjorde sig bra i frysen, men det var ju en riktig hit! :o)

2008-10-28 @ 18:21:07
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Stina

Ja det vore jättetrevligt att ses!!! Vi kommer gärna in till er eller till stan. Ska vi säga någon dag nästa vecka? Vilken tid hämtar du Mio på förskolan? Jag hämtar Arvid kl 14... Kram

2008-10-29 @ 17:50:53
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0