För första gången i mitt (vårt) alldeles egna kök.

Fast inlägget kommer knappast att publiceras härifrån för det där med internetanslutning går inte lika snabbt som så mycket annat ändå gjort nu på slutet (kolla in husbloggen eller förstå att det bara återstår exakt 10 veckor tills julhelgen är över och datumet blivit 28/12, som är vår BF).

Sysslas (Panduros) nya katalog har gjort mig både jul- och pysselsugen och det finns ju inget som säger att de två inte går att kombinera... svårare är det däremot att få Mio att förstå att ett fint kort på honom i tomteluva skulle vara den bästa kombinationen just nu. Tog några kort på honom i går kväll när jag sydde gardiner och han "hjälpte till" men förutom att han inte bar tomteluva så blev han så enormt lik min mamma och lillebror August att det vore plagiat att skicka sådana till släkten. Ser konstigt nog (?) fram emot att ha två barn att försöka fånga i rätt ögonblick till nästa års version. Mio har förresten inga som helst problem med att säga "Nilas" om lillebror och han har till och med rättat Mattias när han envisats med att fortsätta kalla magen för "Jonas" så namnet Nilas ligger regält på plus just nu.


Nej, kaffe och bulle kanske vore på sin plats?! Snälla gäster igår som inte doppade slut på allt...




Mio så lik ovan nämnda delar av släkten som det bara går och på den andra bilden inte fullt så lik. Han provar för övrigt mina tofflor. En bild från symaskinspremiären i köket också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0