Ett inlägg för dagen

Med mindre än ett dygn gamla (nya) däck så hade jag hoppats på att det skulle räcka med att stå bredvid och se söt ut medan räcerbilen fick sin årliga inspektering med godkänt resultat, men inte då. Ombesiktning för ett parkeringslyse som inte lös och för något fel på stickkontakten till dragkroken, förmodligen att den saknar lock. Bägge felen hade funnits redan i fjol men det var förstås inget som säljaren informerade oss om... 


Hoppas på ett bättre resultat när jag om en stund ska testa att göra köttfärslimpa för första gången. Det ambitiösa i mig gjorde igår en 8-veckorsmatsedel och idag inhandlades vad som saknades för de två första veckorna, förutom det allra färskaste då förstås. Ett problem mindre att bära runt på... Tror förresten att tentaångesten börjat sätta in men jag vill vända den till min fördel och inte gräva ner mig i de krav som kursens mål ställer på mig utan se det som en utmaning. Fast det just nu känns så mycket lättare att dra täcket över huvudet och gråta en skvätt istället för att få den gravidkorkade hjärnan att försöka analysera, redogöra, "ge relevanta exempel på" eller urskilja något i någon av de rehabiliteringsmetoder jag vid det här laget borde lärt känna ganska väl, men kanske en stunds vila och ett "sova på saken" gör det hela mer greppvänligt imorgon?!



Familjens medlemmar under den gångna helgen, den första i nya kläder men alldeles för stora skor, den andra i (alldeles för) stor mage och den tredje bara allmänt goodlooking, om än i lite för långt skägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0