Är jag den ende som jublar över all måndagens reklam?

Att jag jublar kanske är att ta i men jag ser det som ett trevligt avbrott i pluggandet, att få fika lite och gå igenom Coop, Jysk, Rusta, Elgiganten, Bauhaus, mfl. Har en teori om att det bara beror på att jag är hemma när berget av reklam dimper ner för när vi kommer hem på söndagskvällarna och helgens hög ligger och väntar så är jag inte alls lika pigg på att ta itu med den...


Mio lämnades kvar i Böle igår, hos farmor och farfar sin. Det var planerat sedan flera veckor och än har jag inte kännt av någon större skillnad men jag antar att det kommer för det är ju ändå längre till fredag än vad jag någonsin varit ifrån honom förut. Fast det är väl som med tidsskillnaden mellan Nangijala (stavning?) och den vanliga världen i Bröderna Lejonhjärta kan jag tro, att jag upplever tiden som mycket längre än vad han gör. I brist på annat så får jag väl fördriva tiden med youtubeklipp på min senaste komikerupptäckt; Hasse Brontén, och på torsdag väntar ju Björn Gustafsson och Soran Ismael mfl, live!

Har letat fram bilder på mig och Mattias från när vi var små för att jämföra vem Mio egentligen är mest lik, bara för kul. Egentligen är jag mest spänd över hur syskonlika Mio och lillbror kommer att bli men det är ju inget som går att jämföra i nuläget så...

 
På den första bilden är jag yngre än vad Mio är nu och på den andra (jag till vänster) är jag drygt 3 och min fina mamma fyller 30. Mattias fyller 2 på den första bilden av honom och den andra har jag ingen aning om hur gammal han är på. Personligen tycker jag nog att Mio är mest lik barnjaget av mig själv, han har min näsa och mina öron (stackarn).
Vad tycker ni andra?

Söta som barn var vi väl iaf bägge två, så han har det han brås på...

Kommentarer
Postat av: Stina

Vilka fina sängkläder ni har.

Jag brukar också jubla över reklamen, det finns alltid nåt man får sug efter att köpa.

Och jag håller nog med om att Mio är mest lik dig på den första bilden av dig.

2008-10-13 @ 21:11:12
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0