Storkok

 
 

Dagens bilder (länk 1 och länk 2) och motivationen till dem:

Jag (med viss utfrågning och ekonomiskt deltagande från Mattias) har beslutat att börja samla på Astrid-Lindgren-dvd:er till Mio. Han, och så småningom även lillebror, ska få en vid varje födelsedag och julafton för vad vore väl en uppväxt utan Emil, Pippi, Tjorven, Bröderna Lejonhjärna, barnen i Bullerbyn eller Rasmus?! Utfrågningen gällde hur länge dvd kommer att vara ett aktuellt filmformat men Mattias tyckte inte att vi skulle ta hänsyn till det och oavsett när eller vad som kommer sedan så måste de ju gå att lägga över i annat format då. Jag har redan köpt årets film som blir vad bilden visar (Mio min Mio har han redan). Till 3-årsdagen väntar förmodligen något med Emil.

Mattias har, efter att bland annat T9 slutat fungera på k750:n han en gång gav mig men som han själv bytte tillbaka sedan, inhandlat en begagnad HTC touch som bland mycket annat faktiskt också är en telefon! För en dryg vecka sedan hade jag fortfarande aldrig hört talas om märket men efter vissa dragna paraleller har jag förstått att den hårdvarumässigt är ungefär lika bra som den PC min mamma köpte för ca 10 år sedan, men istället för windows 98 så har den xp... Alldeles för mycket teknik för min del och det törs jag stå för men jag hoppas att han blir nöjd för till skillnad från så många andra förhållanden har jag alltid varit den av oss som haft nyast mobil och fått köra den nyaste bilen så det är på tiden att han får ta igen lite (men inte mer än så här för bilen lämnar jag inte ifrån mig utan strid)! Men med tanke på min mekanikers regäla fingrar så måste han använda sig av den medföljande pennan när han skriver sms och trots att jag skickat minst två till honom idag så är jag tydligen inte värd besväret att få något tillbaks...

Tenta på torsdag, så snart är det färdigältat i det ämnet för ett tag. Läser och läser och idag lyckades jag med bedriften att somna mitt i en text när lillebror en gång för alla sagt ifrån gällande den framåtlutande ställning jag suttit alltför länge i innan jag slutligen lade mig på sängen istället. Hörde igår att det där med att oroa sig är som att betala av på ett lån man ännu inte tagit så jag försöker lägga tankarna på annat än funderingar på hur kombinationen av eget reflekterande och graviddåsig hjärna ska sluta, på torsdag vet jag mer. Lessnade hur som helst på att bara läsa så jag har gjort storkok av napp (har bara en yttepytte än så länge) och flaskor till lillebror och nu försöker jag hitta en billig och bra overall till storebror på Tradera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0