Konstpaus

Brukar få mejlade månadsbrev från Pampers med rubriken "ditt barn..."  och idag var fortsättningen "...29 månader". Shit, är han så gammal?! Ja, om någon vecka är det faktiskt så. Min lilla bebispojke... fast det är ändå svårt att komma ihåg allt som han en gång inte kunde för det händer ju nya saker hela tiden och allt blir så självklart. Måste skriva att jag häromdagen inte som jag brukar frågade "älskar du mamma?" utan istället frågade jag om han kunde säga "jag älskar dig" och det kunde han minsann! Sånt där som får hjärtat att banka lite extra hårt, stolt och lyckligt.

 
Smygreklam för Icas klementiner...


Hade mer tid än vanligt för morgon-tv imorse och där pimpades det julgranar - med små, i beiga runda former inramade, bilder av kvinnliga catwalkmodeller som om man tittade närmare var håriga karlar. Inte vad jag tänkt hänga i min julgran precis... Jag är istället lite för traditioner och barnaskapande och sånt när det gäller julgranspynt, smällkarameller till förbannelse och flätade pappershjärtan, krimskrams i rött och förstås glitter och ljusslinga. Vet dock inte om det blir någon gran alls i år, lite meningslöst då den inte kommer att "användas" på julafton och lagom till plundringen har vi väl ändå inte bara en utan två söner att lägga uppmärksamheten på. Har tänkt pynta med kulor och sånt i fönstren istället. Utebelysningen är jag ganska säker på att vi slängt efter att slingan gick av i fjol så det blir nog mörkt där med... nästa år däremot!

Sitter på skolan och väntar på ett tentaresultat som borde kommit idag men som med otur inte visar sig förrän på måndag, så jag tror att jag ska åka hem och sova en stund istället. För sena kvällar (för att vara gravid) med mitt stora M och för tidiga morgnar med lilla m är inte precis vad jag egentligen borde unna mig... Kanske att M skulle kunna tänka sig att lämna på dagis varje dag de få veckor som återstår om han får motorvärmaren och jag lagar middagarna?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0