Eftermiddag av idag

Att ombesikta bilen tog ca 4 sekunder, jag hann inte ens stänga av motorn (fast det fick jag ändå göra sedan för att kunna betala de 200kr som det tydligen skulle anses vara värt). Små, löjliga fel som jag säkert eltat om tidigare, ett varselljus för lite och ett obefintligt dragkrokslock som den förre ägaren borde åtgärdat efter förra årets besiktning, men men...

Jag hade köpt ett jättetjockt julnummer av en inredningstidning jag inte tidigare läst (som heter nånting med "...hem och trädgård" om jag inte minns fel) att läsa under väntetiden men inte heller den blev så lång som väntat så jag hann bara bläddra igenom några adventspyntade sidor och när jag sedan kom hem igen var jag så full av energi att jag både ringde Östersundsbostäder (för utfrågning av eventuell andrahandsuthyrning) och Ragunda kommun (för eventuell "praktikplats" där under våren)! Hade tänkt samla mod angående det sista ända till på fredag men jag trotsade mig själv och kom i kontakt med någon form av chef (kvinnlig) som uttryckte sig i termer som att "chanserna var mycket stora" för att jag skulle kunna få vara där, så nu har jag tagit mig till skolan igen för att kunna mejla iväg den skriftliga info om kursen som jag har och sitter sedan här och väntar... Nej, men oavsett jag får/kan vara där eller inte så är varje samtal av sådan typ ett steg högre på min stege av självförtroende och trotsandet av social fobi! Nu är jag definitivt värd de mazariner jag köpt till namnsdags/kvällsfika.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på namnsdagen!

Fika lite för mig med, jar bara fikat två gånger idag än så länge ;-)

2008-11-19 @ 17:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0