"Synonym för klagodikt eller -sång."

Wikipedias förklaring till ordet "elegi", som för övrigt är en av de bästa och mest passande Winnerbäck-låtarna med textrader som "vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej, och vad du anförtror åt mig ska jag anförtro åt dig".

Skolan är varm, eller också är det jag som är det. Ullkofta och dunjacka... fast bägge är av just nu. Huvudvärk på g och jättesvårt att varva ner utan att egentligen veta varför jag överhuvudtaget varvat upp. Har läst vad jag borde och mer därtill så jag unnar mig en ny layout nu när jag ändå har både tid, ork och lust, får se hur snart jag som brukligt lessnar på den. Funderar annars på julklappar. Min man (om än ej juridiskt) brukar berätta för sonen om tomten som ska komma och undra om det finns några snälla barn, varvid sonen glatt svarar "nej", så shoppingen till dem, sonen framför allt, är för min egen skull och verkligen inget måste. Ett IKEA-besök med studiegruppen är inbokat den 2:a och på listan står både sängkläder och matchande förvaringsboxar till sonen:


Hoppas även på att Birsta city ska stå för den ultimata lösningen av present till föräldrar, fyra yngre syskon och en tidigare aldrig träffad svåger, helst i form av ett enda, hyffsat billigt paket. Har en del idéer men alla av dem är ju läskunniga så det är inget som yppas här. "Problemet"  Mattias återstår också och problemet ligger inte i val av klapp utan i att han försöker intala mig att vi ska sluta byta julklappar! Så jag (som är av åsikten att även om jag helst ser att nära och kära lägger energin på Mio istället för oss tråkigt vuxna ändå kräver en julhälsning i mer än ord av vissa) vill ge något som förutom det konkreta även ger honom en regäl släng av dåligt samvete...

Middag i form av gröt väntar, det ambitiösa på matfronten tog slut igår men jag sörjer inte för det.

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha! Förrförra året var första året vi inte köpte nåt till varandra, Andreas och jag. Har för mig att det till och med var jag som kom med förslaget och att Andreas också hade kommit på idén men inte tordats fråga för han trodde sig veta hur jag skulle reagera... (med ilska) ;)

Allt gick i alla fall bra, och jag fick min beskärda del med julklappar ändå eftersom jag fick öppna Arvids alla... ;)

2008-11-18 @ 15:28:14
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Marianne

Nä så vuxen så jag inte vill ha julklappar tänker jag aldrig bli, ska vi starta en klubb: "klart man vill ha julklapp fast man är vuxen Klubben"

2008-11-18 @ 17:30:48
Postat av: Catherine

Hänger då på den klubben, Marianne. Jag vill också att "tomten" ska komma. Vi kanske ska ha julklappsbyte i gruppen (sådant där typ 20 kronor som man hade när man var mindre)? hihi.Tänker aldrig sluta köpa julklappar.

2008-11-18 @ 18:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0