Fudge!

Tror aldrig att jag startat med julgodiskokningen så tidigt som i år men när Mattias meddelade att han hade något att svetsa på jobbet (om hans mekande var svårt att hålla fokus på innan jag blev gravid så var det ändå ingenting mot vad det är nu) så tog jag tillfället i akt att i lugn och ro koka mig både en och två satser fudge. Den första blev både bränd i botten och så glömde jag att hälla i vanillinsockret innan jag hällde den i formen att kallna, men den andra hoppas jag våga bjuda på i Sundsvall till veckan. Att baka har aldrig varit min starka sida men ingen jul utan fudge och så har det varit alltsedan jag i tonåren bar tandställning och varken knäck eller kola fungerade särskilt bra.

Provsmakningspaus...

Inte dumt alls! Lite för mjuka för att packeteras bara så det blir en stund i frysen istället för på altanen, det har ju trots allt slagit över och blivit plusgrader igen. Även den första satsen smakar som den ska!

Eftersom jag gillar det där med bilder så kommer några från min och Mios julklappsinslagning igår:




Och apprå på den sista bilden och att Linnea inte bloggat på snart ett dygn nu så börjar jag misstänka att jag är ensam kvar i väntans tider nu. En månad till BF för mig imorgon och det är ett kluvet jag som både önskar att lillebror vill komma så snart han känner sig mogen för det och som önskar att han väntar tills i januari.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina paket, fin mage.

2008-11-27 @ 20:28:47
Postat av: Sara

Vill gärna ha receptet på fugde!! :) (Du har rätt om Linnéa! ler)

2008-11-27 @ 21:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0