Det mest fantastiska

Ville lägga ut en bild på det mest fantastiska som finns men det fanns tydligen inga nytagna, opublicerade kort så istället blir det den nyinköpta Saaben...

 

"Det mest fantastiska" i stycket ovan och i hela mitt liv är förstås Mio, som idag fick frågan om vi skulle gå och borsta tänderna och svarade: "ja, gå på huset" (ett uttryck han tydligen snappat upp av någon som använder det, för det är då inte jag)! En stund senare ville han åka till mommo och jag berättade att hon kommer till oss i eftermiddag (hon ska följa med till Böle över helgen) och Mio svarade trotsigt att "faan heller"... Inte allt gör en lika lycklig men jag kan ändå inte låta bli att skratta (och det är gissningsvis inte från mig som han snappat upp det uttrycket heller). Igår kväll satt han med Anna och läste leksakskatalogen från Barnens hus och berättade om vem som hade vilken traktor och vad de gjorde med dem (utefter färgerna), hur alla djuren lät och vilken gubbe bland Pippi-Långstrump-figurerna som var Bertil... Han kallar alla nallar för Nalle Puh också, mitt underbara barn!

Ska ägna mig åt vad jag borde en stund nu för sedan väntar en tur till M:s jobb för försäljning av någon gammal motor som legat i min bil och luktat hela veckan nu, och sedan ska det både handlas och hämtas barn, umgås med modern och förhoppningsvis skrivas ut en och annan AD-dom också.


Kommentarer
Postat av: Stina

Det är på andra advent som dopet blir. Börjar inse att det är SNART nu... Men först ska det ju adventpyntas, bara en vecka dit nu! Undrar just när grannarna tänder ljusstakarna och stjärnorna...jag törs knappt tänka på det... ;)

2008-11-21 @ 16:49:18
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0