"Det är visst nån som är tillbaka"

Den långa helgen är nästan inte slut än. Farsdag har firats och Mio har testat sin nya overall. Lite snö skulle inte sitta helt fel nu. Mio har varit sjuk med feber och spyor så jag "vabbar" idag (fast utan FK-ersättning) så att han ska få vila upp sig och förhoppningsvis gå på dagis igen imorgon. Idag är han mer vild än tam (synbart frisk alltså) så den arbetsrättsläsning jag hoppats på att få starta upp ligger ännu ostartad. Nu sover han men då finns det ju så mycker roligare "måsten"...




 

Mattias har (trots förekomsten av farsdag) alldeles innan vi åt varit ute och röjt bland skräp och sågspån (sånt vi kastar ut och hoppas att nån annan till sist ska komma och städa undan åt oss - det händer uppenbarligen inte) så han var så varm att han envisades med att äta barbröstad, febertussMio var klädd i desto mer.

 Måste ju visa (stolta?) moster Klara att Mio älskar traktorboken på norska (fast ljudet låter likadant som på svenska) nu när han blivit så stor att vi vågar låta honom läsa den utan rädsla för att han ska riva sönder den.

BM-besök idag (v 33+1):
Vikt (min): 67, + 8 sedan inskrivningen.
Blodtryck: 104/57, lågt och en bidragande orsak till att pulsen låg på 97 (!).
Plasmaglukos: 5,3
Lillebrors ♥-slag: 140/minut
Synfus-fondusmått: 32, samma som i v 32+ när jag väntade Mio.
BM trodde att lillebror "satt upp" och jag som trott att det är rumpan jag tryckt undan när jag tycker att han tar för stor plats... får väl ta det lite försiktigare i fortsättningen. Än finns det ju tid för honom att vända sig iaf.
Fick akupunktur för tredje gången och sedan sist har det blivit lite mindre smärtsamt med sängvändningarna så skam den som ger sig!


Kommentarer
Postat av: Klara

Kul att se att han gillar boken! Kanske han får en ny i år.

2008-11-10 @ 14:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0