Den nyaste hästen i hagen

Skulle bara "titta lite" och sedan åka hem och sova en stund nu när studiegruppen (inkl. jag själv förstås) varit så duktiga och effektiva i flera timmar, men så blev jag fast i en presentation av mig själv i klassens webforum som jag ändå sedan bara sparade som utkast - utan att veta var det hamnade och nu ligger!

Vi (eg bara Mattias, jag har inte ens blivit tillfrågad om att bidra) inhandlade en ny andrabil igår. Än så länge är jag riktigt nöjd, den är vad jag alltid velat ha - svart och snygg (men nu när jag tänker efter så inser jag att jag inte ens provåkt den så hur nöjd kan man eg vara då?). Behöver väl inte ens tillägga att det är ytterligare en Saab i mängden... men av de andra är en till försäljning, en ska skrotas, en tredje är nedplockad i molekyler sedan flera år och en fjärde (veteranbilen som varit i bruk till och från de senaste fem åren) har för tillfället ingen motor - och när den så får så blir den knappast i original. Sedan återstår bara räcer-9-5:an som jag snart ska baxa mig in i igen (det är tyvärr inte lika kul att köra bil när man knappt kan sitta så pass upprätt att man når fram till ratten). 
Det blev visst sex bilar till sist... men snart kanske bara fyra och det är ju faktiskt inte mer än en per familjemedlem...

Middag för Anna och Kristoffer ikväll, ska satsa på det vinnande konceptet risotto som vi inte ätit sedan i måndags! Förhoppningsvis har inte de gjort det så nära inpå iaf... Måste köpa ölkorv, champinjoner, gul lök och gräddfil på vägen hem.

Sista Höök på tv sedan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0