Sunny, vardagsdramatisk day!

Ännu mera sol, underbart! Lider med Stina som är höggravid men eftersom jag inte är detsamma så tycker jag att jag har rätt att njuta. Dagen har bjudit på lunch i solen, kaffe i solen, glass i solen och slutligen även middag (pastasallad med bland annat grillad kyckling, stekta champinjoner och cashewnötter) - i solen, däremellan en del plugg, än är ju inte semestern kommen även om jag så önskar allt oftare.

Fick förresten vittna för poliser idag! Råkade cykla förbi på Nylunds parkering precis när en bil backade in i en annan - och sedan smet! Jag hade hunnit parkera cykeln vid vår bil lite längre bort och tittade upp då bilen körde förbi och eftersom det var lite väl snabbt efter smällen så tänkte jag att han knappast hunnit lämna en lapp med sitt nummer eller så, så jag lade reg.numret på minnet och det visade sig sedan att en av Mattias kollegor gjort detsamma då han hört smällen bakom sig. Först hittade poliserna inte dit utan åkte förbi infarterna på båda sidor och fick sedan motorstopp mitt på vägen in (två kvinnor satt fram och bidrog inte direkt till att minska tänkbara fördomar), men efter det fick jag avge mitt vittnesmål om att jag knappast trodde att mannen i bilen missat smällen (fast det lät mer som ett högt gnekande) utan att han smitit med flit! Det var dessutom en gammal, gråhårig man i en alldeles för snygg, röd A&:a  avant...  
Jag är alltid lite smånojig när något suspekt inträffar, när jag möter personer med udda beteende eller bilar utan reg.skylt så det var faktiskt kul att för en gång skull få bevittna något som inte bara var inbillning!

Kvinnan i lyxfällan har fört över pengar från ett konto till ett annat via telefon 14 gånger på EN dag! Tror att jag måste rikta uppmärksamheten helhjärtat mot tv:n för att få veta varför!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken hjälte du är ; )

2008-05-30 @ 15:21:11
URL: http://mrshanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0